Saturday, January 23, 2010

hargailah si dia


salam..

hargailah si dia..
itu pelajaran yang aku dapat semalam..


satu kolej black out takde elektrik,
gara-gara hujan lebat pada waktu petang tu..
biasa ar,
kalo hujan lebat,
tak sah kalau kampung diamond,
tak banjir..

banjir tak per lagi,
yang takde elektrik yang payah,
baru je bajet nak study,
tak boleh nak study plak..
down kejap..
haha..

pastu siap boleh candle light dinner,
kat dining hall..
romantik giler kot..

dah habis makan,
balik chalet pasang lilin plak..
kitorang letak kat lorong chalet kitorang..

hurm..
bile dah takde elektrik,
baru la sedar diri,
yang elektrik tu penting,
aku pulak suka2 jer bazir elektrik..
tak baik betol..

tapi kan,
antara takde elektrik ngan takde air..
jgn takde air..
tu lagi azab kot..

konsep yang same juga boleh digunapakai,
dgn mak bapak kiter..
hargailah mereka,
sementara mereka masih ada..

sekian..
salam..

3 comments:

Hur Ain~ said...

btul ain!!

jngn la xder air dri xder elektrik kan

ingt x kat mktb dulu time xder air....ahhh giler truk r..

nk dpt air bersih pun susah...

Amanina said...

haha. betul22
cmne kalau takde air masa peot. susah ohhhh

norain ishak said...

betul,betul,betul.