Thursday, January 14, 2010

apa kau nak??

salam..

sekarang ni aku sedang mengalami sakit belakang yang kronik..
baru saje pulang mendengar ceramah ustaz hasrizal..
ala,
ustaz yang femes dengan blog

topiknya adalah pasal,
"apa yang kau cari?"
kalau guna bahasa kasar,
apa yang kau nak la kot..
heheh..

ok..
aku taknak ulas apa2..
ceramah nya memang tak boring..
tak kering gusi..
ada je jenakanya..

apa-apa pun,
ada lah satu slide yang tunjuk,
"kenapa nak jadi doktor?"
and skang aku nak pikir balik..

ingat lagi tahun lepas..
aku berkobar-kobar nak jadi doktor sebab,
last year,
aku asyik ulang alik hospital sebab ayah aku sakit liver sirosis n sama waktu dengannya..
aku tengok doktor2 tuh..

wah,
macam best je jadi doktor..
dapat tahu orang ni sakit apa?
macam mana dia boleh sakit macam tu?
macam mana rawat dia?
pendek kata,
curiosity ini lah yang mendorong aku tuk apply mara..
dan mara bagi chance..

tapi,
bukan itu sahaja..
bercakap pasal matlamat hidup,
bak kata dialog dalam dramam cinta sempurna..
apa matlamat hidup kita?

soalannya mudah..
tapi kita take time untuk menjawabnya..

aku ada matlamat aku sendiri..
nak jadi seorang manusia yang berjaya dan diredhai-Nya..
itu paling penting..

jadi,
ambil la masa renungkan apa yang kita cari dalam hidup kita ini..
cewwah..
dah macam kaunselor plak..

ok..
salam..

1 comment:

Nina Mazlan said...

good luck NORAIN!!!!!!!!!