Thursday, December 17, 2009

hantu suka rumah besar.


salam..

rumah korang besar?
hati-hati..
sebab hantu-hantu memang suka nak ceroboh rumah korang..

hahhaa..
urm..
maksud hantu kat sini,
bukanlah hantu cam citer seekers tu ke apa,
tapi..
hantu-hantu lah..

contohnya..
penyampun..
perompak..
perampuk..
pencuri..
dan yang sama maksud dengannya..

rumah besar sering dikaitkan dengan kekayaan kan?
so..
oleh itu hantu-hantu ni suka rumah yg besar..

erk..
actually,
aku takut jugak ni..
skang ni aku kat banglo Universiti Malaya kat petaling jaya..
rumah quarters kakak aku lar..
kakak yg lain plak..
untuk pengetahuan,aku ade 3 kakak yer..

salah sebuah rumah yg dipecah masuk.
skang staff UM yg menduduki rumah tersebut dah pun berpindah..

bulan lepas..
dua-dua belah jiran umah kakak aku ni,
rumah diorang kene rompak..
rumah kakak aku je yang masih selamat..

so,
sebab tu lar takut sket..
hehhe..

haish..
aku geram betul lar dengan hantu-hantu nie..
takde keje lain ker..
rompak umah orang..
cam sengal jeh..

erm..
kakak aku tanye,
okey ke duk umah die sensorang..
aku cakaplah ok..
kalo ade perampok,
menyorok dalam bilik air bawak laptop skali...
erk..
bagus ke idea nie?
haha..

k ar..
smoga hantu-hantu tu tak kacau aku ari ni..
nak kaco,
kaco waktu aku takde takpe..
insyaAllah tak kot..
semua perkara terjadi adalah dengan izin Allah..
so,aku berdoa jer llar..

ok ar..
berhati-hati duk kat umah yer..
salam..

7 comments:

Asy_raAf said...

rumah yg tepi jalan eh??? dekat uia???

bykkan baca ayat pendinding~~ bwu insya Allah segala jin ngan hantu2 tuh x kaco pny umah kak hg,

aishah na'ai said...

hohohooo..
takut seyh..
duk sowg??nper duk sowg??

Fairosza said...

ceh tertipu ngan tajuk..

salwa said...

dok elok2 la ye...
insyaAllah xde pape.

norain ishak said...

asyraf-a'ah,dekat ngan uia..
ecah-kakak aku g keje daa..ptg kang balik la dia..
fairosza-yes.anda juga yg tertipu.haha.
salwa-yer,duk elok2 lar nie.

amiR muJahiD said...

seb baik umah aku kecik je..hehe..tp hantu2 zaman skrg bkn bley harap sgt...diorg main bedal je nak rompak rumah mane..aduhai dunia akhir zaman~~sigh...

eit norain,camne kyuem??msti best kan hidop ko kat sane??hehe..

salwa said...

btw,gmbr itu anda yg amik ke??
klu anda amik,,u can be a good photographer.