Friday, September 25, 2009

edisi selamat hari rayer..

Selamat hari raya semua..!
Maaf zahir & batin jugak..
Maafkanlah diri ini kalau sepanjang menulis di blog buruk ini,
Ade buat hati korang terasa ke aper yer..
Ehem..ehem..
Duit raye utk aku takde ker?

Wahh..
Untuk entry edisi raye ni,
Memang banyak bende nk citer..
So entry nye mestile pjg gler an..
Kalo korang taknak bace pun takper..
Uhuhu..

Memule skali nak citer pasal one day b4 raye..
Haih!
Takyah cakap la penat giler..
Mesin itu lah..
Mesin ini lah..
Perah santan lah..
Kemas umah lah..
Sgt penat..
Hari tu aku mandi kul 10 pm tau!
Betape banyaknyer keje..

Tapi penat2 tu berbaloi..
Sebab esok tu kan raye!!
Yeehaaa!

Okey..
Skang citer pasal first raye..
Macam bese la g solat raye..
Pastu sampai la sesi bermaaf-maafan..
Well,takde la crying2 nie..
Pastu ape lagi,
Sesi collect duit raye..!!

Banyak jugak la aku collect..
Aku collect from ayah aku..
Pastu dari tiga org kakak aku tu..
Dari abg ipar aku lagi..
So,memang masyuukkk la taon ni..
Cumer mak aku je blom bagi..
Mak,biler nk bg ain duit rayer?
Ehehhe..

So,macam satu tradisi,
Kami satu family akan pergi la umah atuk..
Jumpe sedare mare summer..

Pastu banyak jugaklah umah yg kitorang ziarah..
Best2..
Aku bantai summer..
Nasi impit n kuah kacang ntah baper trip tah aku makan..
Pastu biler balik umah balik,
Aku timbang..
Okey2..
Maintain lagi..
Hhahah!

Pastu malam tu g umah mak mentua kakak aku..
Hhaha..
Kalo nk gumah mereka ni macam special plak..
Cecec..
Ade somebody special ker kat umah mak mentua kakka aku nie?
Hahhah..

Pastu malamnyer,
Adik beradik mak aku,
Serbu umah kitorang..
Nasib baekla umah besar n luas..
Pastu sembang2 lagi..
Sgt seronok biler dapat berkumpul ngan sepupu sepapat ni..
Macam2 boleh criter..
Oh my cousins..
U guys rawks!

Hari raye kedua plak..
Kemas umah lagi..
Ape taknyer,
Malam td tak sempat nk kemas..
Vacuumm carpet lagi..

Pastu jam 12 g umah AMJAL..
Kenal tak dier?
Die ni kire femes la dlm pas..
Wahh..
Best tol open houz die..
Ade mee sup,bihun sup,mee kari..
Memamng aku suker la food camni..
Kalo hidang rendang lagi,
Nak muntah kot aku..

Oh yer..
Malam ni..
Yakni 2 syawal ketika entry ini ditaip..
Family mak mentua kakak aku dtg..
Hahhah..
Adoi..
Nak kena control ayu lagi..
Kahkah..
Gurau jer..
Ihihi..
Okeylah..
Tu jer nak citer..

Slamat ari raye!

1 comment:

zoul yazix said...

salam..
ain,
selamat ari rye....
maaf zahir n zahir...batin xde kot..haha
ako minx maaf lew kalo de wat ko trase,trkecik ati,terluke ati,trguris ati,tramik ati dan ter2 yang sewaktu dgn nye..
selamat ari raye!!!