Thursday, July 2, 2009

ayam pencen..!

salam..
ayam pencen?..
ape maksud ayam pencen?..
huahua..
aku pun tak berapa pasti..

papepun,
hari ni aku bukannyer nak citer pasal ayam pencen..
tapi pasal..
ayahku pencen..

ye..
semalam..
tanggal 1 julai..
dengan rasminye ayah aku pencen..
means that,
semalam adalah besday ayah aku lar yang ke-56..

so,
bile da pencen,
akan dapat la duit grantuiti..
dengan duit grantuiti beliau la,
insyaAllah aku nak g beli laptop aku sendiri nanti..
(heheh..selama ni menumpang laptop kakak aku jeh..)

ayah aku da berkhidmat di universiti malaya..
selama 32 taon..
32 taon beb..
lame tuh..
mule2 beliau jadi pengawal biase jer..
pastu jadi penyelia keselamatan pulak..

bile da pencen,
maknenye pendapatan bulanan ayah aku pun dah jadi separuh..
so,kena la berjimat cermat..

hhaha..
duit pencen dapat lebih kurang seribu lebih ar..
tapi cukupla nak tampung aku and mak aku..
lagipun hutang2 kereta and umah sumer da langsai..
mewah jugak la kan?..
heheh..

bulan ni banyak jugak la duit dorang perabis untuk aku..
ape taknyer,
duit medical check up..
duit nak g registration nanti..
duit nak beli barang2 nak g kyuem lagi...
duit nak bli laptop lagi..(hehe..)
duit nak buat spec baru lagi..(hehe..)

erm..
selagi berpijak dibumi yang nyata..
aku takkan lupa jasa-jasa mak ayah aku..
bila mengenangkan duit dorang yang aku habiskan,
itulah kunci kepada semangat aku..

time nak study je,
aku akan ingat,
"aku da abeskan duit makbapak,so aku kena blaja rajin2..dapat jadi doc..dan balas jasa dorang"

yess..
aku da dapatkan balik semangat aku yang telah lame hilang..
usaha and terus berusaha..
takde istilah malas dalam hidup aku..
takde..takde..
rajin..!
ain rajin..!

sekian sahaja..
ape yg baik,
ambik..
yang tak baik,
jgn ikut..

salam rajin dari aku...

4 comments:

Enn Ess said...

rjen weyh..rjen..jgn jdik cam aku.
huuu~

Ateey said...

terharu bace post nih...

hurm...

yea! ain chayok!

Anonymous said...

amboih...ni bapak ko yg pencen ke ko yg pencen?...seronok bukan main! Janganla semangat tu datang dari duit semata-mata beb...tp kalau dapat lebih bak mai sikit.hehehe...

Anonymous said...

aku suka ayam pencen masak gulai x cpat hancur