Saturday, May 16, 2009

cerita pasal cikgu

salam..
woow..
hari ni hari ape ekk??
hari guru lah..
camne leh lupe..
ehehhe..
so,sempena hari guru ni..
nak citer la sikit pasal cikgu-cikgi yang benar2 memberi impak..
ape pun..
selamat hari guru pada guru2 sumer..

now..
aku nak citer la pasal cikgu2 yang masih aku ingat sampai sekarang..
ehehe..

waktu sekolah rendah yakni SRK(1) Sultan Alam Shah, Petaling Jaya..

1)Pn Saiza
ermm..sampai bile2 pun memang tak lupe..ape taknye..die cikgu pertama yang aku kenal waktu darjah 1..waktu darjah 1 dulu,aku ni jenis cam malu2 la sikit..pastu tak banyak cakap..senyap jer..pastu satu hari,aku ade buat salah ape ntah..aku pun tak ingat dah..waktu cikgu marah,aku diam..pastu masih lagi aku teringat kata2 dia waktu marah tu,"apsal diam?dalam mulut ade emas ker?"..hmmnak nangis sbb cikgu marah..papepun..tak kesah lar..

2)Cikgu Zaidi Mat Radey
hmm..cikgu ni aku kenal waktu darjah 3..waktu tu aku 3 kuning..and die jadi cikgu kelas..cikgu ni mmg best la..macam kawan2..die ajar english ngan pj..hantar kada raya pun,dia balas..bila balas,siap bagi motivasi lagi..tapi dah lost contact..sesape yang kenal,bagitahu ler aku..eheh..aku ingat lagi kata2 yang die slalu cakap,"saya cakap,saya buat,"..student yang dengar pun cam gerun jeerk..heheh

waktu sekolah menengah di SMK Sultan Abdul Samad,Petaling Jaya..
ermm..
honestly..
aku emmang tak rapat ngan cikgu kat samad nie..
3 tahun je pun..
lama gak tuh..
tapi cikgu die okey..
tapi,kurang beri impak kat aku..
ehehe.so,nak citer pun..
aku tak tahu nak citer pasal cikgu yang mane..
so,takyah cter lar yer..
tapi ade satu cikgu je yang aku tak lupe sgt la..

1)ustaz rosmahadi
ini ustaz aku..hahah..tahpape tah kawan aku..suke kaitkan aku nagn ustaz ni..hahha..takpe la dibah,aku tak kesah..ustaz ni baik ar..ecece..macam aku ni anak emas ar.,..hakhak..takde la anak emas sgt pun,cume kalo masuk klas die,tak sah kalo die tak panggil aku kena jawab soklan..mmm..ape la cter ustaz yer..

waktu sekolah di mrsm taiping,perak..
of coz..
diz school memang banyak beri impak kat diri aku..
dek kerana cikgu2nya lah,
aku dapat matrix,dapat upu,dapat mara..
so,banyak jugaklah cikgu yang aku nak cter..

1)cikgu abrar
ini cikgu bm aku..hmm..memang cikgu paling sporting lah..aku rase,die la cikgu bm paling best di dunia..muahaha..betul..cikgu abrar kalo kitorang tak siap homework,die suh siapkan waktu kelas die..and then baru die start mengajar..best kan??

2)teacher aisyah
ini cikgu english..teacher aisyah pun sporting tapi tegas at the same time..teacher aisyah selalu suh kitorang improve english..teacher aisyah best!die ambik berat pasal student die..

3)encik nasri..
ini cikgu maths and addmaths..mmm..hahha..aku pun tak tahu la kenapa..setiap kali dalam kelas cikgu,mesti aku rase cam nak melawan cakap cikgu..hahah..waktu aku nak lawan cakap cikgu,aku cakap slow2 jerk,ingat cikgu tak dengar..rupenye die dengar..hahah..ape lagi,kena marah la..tapi cikgu tak marah sgt kan??heheh..kalo cikgu marah betul2,camne leh dapat A1 add maths..heheh..

4)ustaz munawar
mm..cakap,sape yang leh lupe ustaz munawar..??ini ustaz aku..ustaz ni memang klakar la..tipulah kalo masuk kelas die,die tak buat lawak..ehhe..lagi satu ustz best,sebab takde omwork..yippie..so,g kelas agama,cam rileks je lar..

5)teacher asma
ini cikgu bio..honestly,sumtime cam boring gak bile masuk lab bio..hahha..tapi aku ettap suke teacher asma..die sebenarnya lawak dalama keadaan serius..bile die buat lawak tu,aku and klasmate,nak gelak tapi cam takut nak gelak sbb tgk muke teacher yg serius..haha..ini adalah antara ayat yg teacher asma selalu guna yang aku tak leh lupa,"if u want to get A1 in bio,u hv to do ur BIO-Score"..sape2 student die takkan lupe lar weyh!

6)encik ridzuan
cikgu fizik yg kool..cikgu ni cam aku anggap bapak2 la..cam ayah aku..cikgu ni mengajar,mmg best..suke sangat..aku n klasmate penah la g umah die..best2..cikgu ni pun suke buat lawak dlm nada serius sampai kadang2 tak leh tangkap lawak yg dibawa..hehehe..

7)cikgu juliyana
ini cikgu homeroom..of coz la tak lupe..cikgu juliyana ni kitorang panggil kak ngah..kak ngah pun metsi takkkan lupoe kitorang sebab kitorang ank homeroom dia yang pertama taw..eheh..kak ngah,trime kasih sebab sudi layan kerenah ank homeroom mu yang nakal2 nie..jasa kak ngah yang paling aku hargai sebba die sudi hantar aku g buat spec,dek kerana spec aku pecah waktu g bukit larut..

inilah cikgu2 yang sgt aku ingat..
cikgu lain pun aku ingat jgak..
cume yang dlm list ni,terlebih ingat lak..
hehehe..
terima kaseh cikgu..
emmang takkan ku lupa jasamu..
insyaAllah..
bila aku dah berjaya..
aku nak lawat cikgu2 aku nie..
wslm..

1 comment:

Yasmin Yahaya said...

hakhakak...selamat hari guru!