Thursday, March 5, 2009

aku surirumah

assalamualaikum..
setelah sekian lama aku meninggalkan dunia perbloggan dan dunia peronlinean,tangan aku seakan kaku untuk menaip..ceh!poyo plak aku tetibe..heheh..aku baru balik dari hospital sebenarnya,baru hantar ayah aku g buat endoskopi..pastu singgah la sebentar kat umah kakak aku yang berdekatan dengan pusat perubatan universiti malaya ni..
okey..berbalik kepada tajuk diatas,yakni aku surirumah..heheh..takde la ..aku nak citer pasal schedule aku di rumah..so,mari lihat ape yang aku buat setelah meninggalkan dunia peronlinean ini..
kalo waktu aku dalam dunia peronlinean aku solat subuh pukul 6.55am,tapi skang ni aku bangun pukul 6 am tau!!haah..bangga gler aku..setelah mengerjakan solat tahajud,solat hajat, dan solat subuh,aku pun melangkah ke bilik mandi..nak buat ape??mandi lah!huh!sejuk..dah lame tak mandi pagi-pagi..heheh..ye lah,b4 ni kan mandi tengah hari..alamaak! kantoi..
selepas dah mandi tu,siap2 la macam biase..pastu aku pun g breakfast kire-kire jam 7.15 am macam tu..breakfast ape??kekadang nasik goreng,kekadang burger..huhu..gemuklah aku kalo hari-hari makan burger..lepas dah breakfast tengok MHI kat tv3 kejap..
pastu kalo macam boring aku pun ambik majalah mingguan wanita dalam almari tv yang edisi lama-lama..pastu bace atas katil..heheh..waktu tu kire-kier jam 8.40am lah..dah duk atas katil ape lagi,tertidur lah..ceh,tertido plak aku yer..heheh..tido punya tido,akhirnya aku bangkit dari tido kira-kira jam 11.30 pagi..
pastu cuci muka..bukak tv..pastu bukak tudung saji..huhu..lauk dah tersedia..g masuk dapur..huh!bersepah giler..arghh...rileks dulu..tengok tengok tv kejap..pastu dah pukul 12.15 tengah hari,baru le aku makan..hehhe..takde la nampak obvious sangat bangun tido terus makan..
sekarang ni aku nak berjinak-jinak semula dengan hobi aku yang lame yang itu menonton cter cine/korea..kalo korang prasan,kat tv2 pukul 12.30 hari kan ade citer korea..tajuk citer tu NEW HEARTS..citer ni background die kat hospital..tu aku minat tuh..selain itu,hero die pun boleh la tahan comel..hahahah..
selepas selesai makan dan tengok citer korea tu,bermulalah tugas aku,yakni kemas dapur!!hoho..aku sangat enjoy mengemas dapur..sambil2 tu dengar radio...dah selesai kemas dapur..rehat 5 minit..pastu g solat zuhur plak...
dah selesai mengerjakan solat zuhur,aku pun kembali ke ruang tamu untuk menonton tv..husish!cam boring je citer jelita ni,aku pun masuk bilik and baring2..hahahh..trick nak tido!pastu aku pun ketiduran..kira-kira jam 4 lebih aku bangun balik sebab nak tengok citer slot lagenda kat tv3..
kira-kira jam 5.30,baru la aku g mandi and lepas tu menunaikan solat asar..sementara menunggu citer spa-Q start,aku pun makan malam..kekadang tu makan malam aku makan biskut cicah ngan air teh..bajet nak diet ar..hahahha...
lepas selesai menonton spa-Q,tunggu azan maghrib..dah azan g solat la..lepas solat,aku pun mencapai al-quran aku..huh!dah lame tak bace nie..bace la satu dua page..dah habis tu,g tengok berita..huh!macam ada..so,aku pun terus-terusan menonton tv sampai jam 10..pastu g solat isyak..dah solat,sambung tengok tv balik..yuhoho...
dan begitulah kitaran hidup aku setelah pulang semule ke umah aku di lembah pantai...pastu yang aku stress tu,malam susah nak tido!ye lah,b4 ni kan pukul 3 4 pagi baru tido..berbagai-bagai kaedah aku gune untuk menidurkan aku..bace majalah la..huh..berangan la..dan setelah bersusah payah..akhirnye tidur jugak..hehe..
dan itulah posting aku kali nie...so,ape korang rase..ok tak schedule aku nie??hahahha..ok..bye..wasalam..

3 comments:

Enn Ess said...

peh!
bgos gle..
nk compare dgn aku..
xdenya jadual cam ko nih.
ikut mood.
muahahaha.

eju said...

hero cite new hearts mmg cute!!!!!!!!

Norain Ishak said...

hahah