Wednesday, June 13, 2012

Tell The World I'm At Home

Assalamualaikum.


Alhamdulillah, sampai Malaysia dengan selamatnya berkat doa kalian semua. Perjalanan yang memakan masa serta memakan tenaga. Nak cerita dari A to Z pun tak larat. Letak gambar and caption sikit okey lah kot.


Ni masa from dublin ke dubai. SubhanAllah. Sangat cantik pemandangan! Saya rindu untuk berada di awangan. HAHA. Slack wing tu macam kotor sikit. Emirates nye team, sila cuci kasi hiland daki sikit.



This one yang paling aku suka. Sangat cantik okey dapat tengok sunset dari atasss. The real view lagi ohseeemmmmmm!



Lagi best, masa transit kat airport dubai, ada orang bagi I hadiah, hihi. Orang tu kata lah, "jawab soalan ni, sekarang ke nanti?". Disebabkan sikap overpunctual aku, aku cakaplah, "sekarang,". Jeng jeng jenggg!




Okey, perkataan "propose" tu mungkin over, but wait, aku rasa kalau dipropose (dengan orang yang kau berkenan lah), mesti rasa happy macam tu kot. HAHA.


And then bla bla bla. Sampai-sampai airport after hugging hugging, aku tanya lah mak and kakak-kakak aku, tanya whether aku gemuk ke tak, diorang kat TAK! Sama macam dulu before fly. Heheh. Glad to hear that though.


Masa sementara nak tunggu bagasi kat KLIA, pergi ladies kejap, haha, and i told myself, welcome back to wet toilet! Haha, rindu apakah? Get to see things that you have been such a long time you didnt see, adalah perasaan yang suam-suam rindu.


Homieeeee! Kampung Ulu Jelebu. Yeah, I'm living in a kampung.


Rumput karpet buatan sendiri. Haha. Kalau kenduri kahwin, kat bahagian sini lah didirikan khemah. Nak camping pun bolehhh. That's ayah car. Manual carrr! Kalau kereta auto, dah merata dah aku merayap outside klawang.



Another site for khemah kenduri. 



Bila masa pulak lah atap ni ada corak bunga hijau putih. Markas pas ke apa? Tapi, tengok bawah ni macam...



Corak bunga merah pulakk. Markas umno? Sama sekali tidakkk dehh.



Another dinding dengan corak bunga. Pretty nice jugaklah. Amboiii, puji rumah sendiri ke kak oi?



Ayunya budak tudung merah tuu. Ahah. Sejak bila lah mak aku letak gambar den dalam umah jadi hiasan ni. Rindu letteww.



Dan sejak bila gambar grad kat KY aku dipampang di khalayak umum sebegini?



Dan yang paling best, my A-levels stuffs are still on this coffee table! Rindu ky seyhh. 





Sooo that's it. Summer holidays ni pun bukan nak duk rumah saje, ada benda jugak nak kena buat. Got homework to do also mehhh! 


Oh results exam dah keluar! Alhamdulillah! Terima kasih atas doa anda ya!





Harapnya ini menjadi pembakar semangat untuk melangkah ke dalam tahun kedua sebagai pelajar perubatan. Perjalanannya bakal menjadi lebih mencabar. Ini bukan "bersedia atau tidak, bolos saja dinding itu!!", kita memang kena bersedia mentally and physically. Moga segala usaha kita, diberkati oleh Allah hendaknya.


Sesungguhnya keputusan ini bukan mahu menunjuk aku pandai ke apa, sebab pandai tu pun milik Allah. Juga sekadar mahu berkongsi kegembiraan atas berkat doa semua. Doakan saya dan sahabat tetap tabah dalam mengharungi liku-liku perjalanan sebagai seorang Muslim yang dalam proses menjadi doktor fizikal dan rohani, insyaAllah.


Sekian, selamat bercuti! 


#summerjanganfutur

3 comments:

Tulip Biru said...

howyeahh! gempak siot result! tahniah2!! hehehe...

Ros Amanina Raziki said...

congratzs kak ain!!!!mantap seyh result first year!!!hehehehe..doakan sy pn mampu!!!:DD

kak nida said...

Congratssss ain!! power gila result.teruskan usaha, and result gempak2 camni sampai final year, nanti grad final year bleh dapat mode A. (tak paham, nanti suruh org terangkan..heheh) Enjoy your holiday! kalau ada rezeki, kite jumpa lagi kat bumi Cork. Kalau tak, last kita jumpa was kat airport dublin tu la sbb akak planning utk blk for good tak lama lagi:(