Tuesday, March 29, 2011

Yang Dah Dapat Offer Dan Yang Belum Dapat Offer


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, petang tadi dah settle bill maxis. Mak aihh banyaknya bil bulan ni. Kalau mak aku tahu, mesti dah bebel kat aku. Angah, kau better jangan cakap kat mak.

Ni nak cerita sikit, time Tipah nak mintak sign housemister(ke housemaster?entah), berdebat-debat aku dengan beliau sebab apa aku nak sangat pergi tanjung malim. Debat punya debat, beliau bagi jugak sign beliau. LOL. Aku bukan nak bawak lari Tipah pun, derrr. Papepun, thanks Tipah sebab temankan guwe ya dong.

Tentang students ky. Student course lain, aku memang tak ambil kisah lah sebab diorang tak spesial cam budak prep medic kan. HAHA. Yang nak further medic je aku kisah. Sebab insyaAllah, merekalah rakan seperjuangan aku nanti. Ada yang dah dapat offer and ada jugak yang tak dapat offer.

Kepada yang tak dapat offer, aku dapat imagine perasaan korang macam mana. If aku jadi korang, serius, mungkin aku boleh hilang fokus for exam. Tapi, percaya lah, Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

Misalannya, kalau ada di antara kita yang masih tak dapat placement, insyaAllah, boleh masuk time clearing after results keluar nanti. And usually, candidate for clearing mesti lah score straight A, lagi bagus straight A*.

So, kat sini, mungkinlah Allah nak bagi kita galakan supaya kita berusaha dengan lebih bersungguh-sunggu agar dapat straight A* tu. Dalam time-time tension tak dapat offer, lihatlah sesuatu keadaan itu dengan positif. InsyaAllah, Allah akan permudahkan urusan kita, ameen.

Yang dah dapat offer, jangan duk leka sangat. Belum tentu kita fly. Jadi, selain berusaha sungguh-sungguh, doa itu penting. Doa Allah permudahkan urusan kita, permudahkan kita jawab exam, permudahkan penanda tanda kertas kita, permudahkan urusan kita ke Ireland, or in other words, doa lah kewangan MARA teguh dan bumi Malaysia and Ireland aman damai. Kalau tak aman, nak fly camne plak.

Dah berapa banyak kali aku taip word 'permudahkan'. Sebab aku rasa, Allah dah banyak permudahkan urusan aku, syukur Alhamdulillah sebab Allah masih tolong aku dalam banyak perkara eventhough aku ni selalu lupa kat Dia.


InsyaAllah... :)


Aku nak honda CRV. My dream since standard 4 weyh!


Doa sama-sama okeyy.


Sekian, jangan malu berdoa selalu pada Allah. Wassalam.

2 comments:

minYe said...

All the best!

Hanis Amanina said...

kat kolej aku tgh trial exam skg. teruk gila rasanya