Thursday, February 23, 2012

Titik


Assalamualaikum.


Baru je balik dari jaga booth halal food festival bersempena Islamic Awareness Week. Pengalaman yang menarik, telling people what is mean by halal food. And then sembang dengan seorang pakcik yang belajar about history of religion, oh mann, sesungguhnya sikit gila ilmu aku kalau nak komen balas apa yang dia cakap. Inferior habisss!


Oh malam tadi, masa youtubing, aku terjumpa video short movie bawah ni. Fuhhh. Meleleh gila aku tengok. Kebetulan, nama watak utama tu nama Ain, ceh, terasa jugak. Lol. Ianya bertemakan kisah ibu and anak. Anak dia ni masa dewasa macam malas nak tolong mak dia, merungut. Ada scene-scene yang aku rasa, errr i did that. So, lagi lah crying aku. Haha.

"Dan Tuhanmu telah perintahkan, supaya engkau tidak menyembah melainkan kepadaNya semata-mata, dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. Jika salah seorang dari keduanya, atau kedua-duanya sekali, sampai kepada umur tua dalam jagaan dan peliharaanmu, maka janganlah engkau berkata kepada mereka (sebarang perkataan kasar) sekalipun perkataan "ah", dan janganlah engkau menengking menyergah mereka, tetapi katakanlah kepada mereka perkataan yang mulia (yang bersopan santun)."-Al-Israa' ayat 23

Don't worry mak, ain balik malaysia nanti, kita gilir-gilir lah masak. Huuuu. Anyway, aku suka lagu yang dia gunakan. Best.





So, harapnya video ni create awareness among ourselves macamana relationship kita dengan mak kita. Apa kayu pengukur kita sayang mak kita, it is subjective. But the mos important thing, kalau kita sayang mak ayah kita, jadilah anak soleh and solehah. Sekian, wassalam.


No comments: