Sunday, February 19, 2012

Hari Ini Hari Ahad 2


Assalamualaikum.


Hari ni nak buat pengat pisang! HAHA. So, mungkin aku akan mengupdate blog sekali lagi SEKIRANYA berjaya membuat pengat pisang versi aku. Dua tiga hari lepas lah, ada kawan kat cork upload gambar pengat pisang, mak aihhh, sedapnya! Macam dah terasa dah pengat pisang tu kat tekak aku ni haaa. Huuu.


So, tengah hari sikit kang nak pergi town nak beli bahan. Tapi tu lah, takde gula melaka, guna gula merah saja je lah gamaknya. Doakan lah pengat tu jadi pengat ya. Heee.


Next, nak cerita pasal flight ticket. Duhh.


 Malaysia Airline : Euro 863.40


 Emirates : Euro 800.59


Etihad Airways : Euro 800.59


Etihad and emirates ni macam berpakat pulak ya offer price yang sama. Duhh. Malaysian Airlines, why you so mahal? Tapi, dengar cerita diorang kata, masa bulan Mac nanti MAS ada offer, so, kitorang decide tunggu je lah bulan Mac kot. 


Weyhhhh! Less than 4 months je nak balik malaysia! Ya Allah, dah hampir nak masuk 6 bulan dah kat tempat orang!! 6 bulan tak jumpa family secara face-to-face without medium fb ke skype ke hape. Tak sangka, masih lagi survive di tempat orang, Alhamdulillah! Just remember, kat mana-mana pun kita berada, kita tetap berada di suatu tempat yang sama, yakni, kita ni masih di bumi Allah. Family kita tinggal di bumi Allah, crush kita tinggal di bumi Allah, dan kita pun tinggal di bumi Allah jugak.

"Dan demi sesungguhnya! Kami telah menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antara keduanya dalam enam masa, dan Kami tidak mengalami sebarang susah payah."-Surah Qaaf Ayat 38


Sekian, wassalam.

3 comments:

minye said...

hey, makcik! balik malaysia da ke? mlm ni free? jom skype!

Anonymous said...

crush???heheh

ainthanish mom said...

doe...pastikan mulai skrg ko da kumpulkan sedikit demi sedikit souvenier utk aku...best2...