Friday, January 13, 2012

Velog Pertama Dengan Roomate. LOL.

Assalamualaikum.


Well today, takde benda pun nak cakap. Just nak hebahkan video baru. HAHA.


The first video aku ambik masa tengah tunggu lecture biochem. So, first time pergi study kat bilik tutorial kat tingkat 2 Brookfield Health Sciences Complex. Aku dah khatam nota biochem, and then saja-saja gatal gatal nak rakam guna kamera 5megapixel henpon cikai aku. Indirectly, ter-memperkenalkan roomate aku. Sebab dalam previous video, banyak mention pasal "roomate aku takde skang ni", so now inilah beliau. Aku suka this video, sebab rasa cam ala-ala nak buat vlog stylo stylo. Padahal tak stylo langsung.





Second video ni, just nak tunjuk gambar pemandangan. Tapi sebab macam gerimis, so cam kabur-kabur sikit. Haha. Video ni pun aku suka sebab ada roommate untuk talk to in this video. So, ini cooool ok!





Alright.


Seblogpost, Sepotong Ayat Quran




"Dan desak serta pujuklah sesiapa yang engkau(iblis) dapat memujuknya dengan suaramu; dan kerahlah penyokong-penyokongmu yang berkuda serta yang berjalan kaki untuk mengalahkan mereka; dan turut - campurlah dengan mereka dalam menguruskan harta-benda dan anak-anak (mereka); dan janjikanlah mereka (dengan janji-janjimu)". Padahal tidak ada yang dijanjikan oleh Syaitan itu melainkan tipu daya semata-mata." surah Al-Israa ayat 64




"Sesungguhnya hamba-hambaKu (yang beriman dengan ikhlas), tiadalah engkau (hai iblis) mempunyai sebarang kuasa terhadap mereka (untuk menyesatkannya); cukuplah Tuhanmu (wahai Muhammad) menjadi Pelindung (bagi mereka)." surah Al-Israa ayat 65


Maksud yang aku nampak kat sini, eventho kalau iblis iblis ni bawak segala tentera dia untuk menyesatkan manusia, kalau kita ikhlas jadi hamba Allah, percayalah Allah akan bagi protection. And satu lagi aku nampak kat sini, kalau iblis iblis ni boleh bawak tentera tentera komander dia ke apa ke untuk menyerang kita, menggoda kita, so as iblis tu memang musuh kita, kita kena buat apa?


Kena siapkan tentera kita jugaklah nak melawan hasutan iblis and syaitan lah kan. Persoalannya, macam mana nak siapkan tentera tentera kita pula? Macam mana nak memantopkan iman and amal kita?


Fikir sendiri. Banyak cantik asyik nak kena suap je ni. Brainstorming sikit. Sekian, wassalam.