Saturday, January 28, 2012

Sindrom Homesick 3


Assalamualaikum.


Huhh. This homesick syndrome just can't get away from me. Bezanya sama ada sindrom ni teruk atau tak teruk je. Tadi basuh basuh pinggan kat dapur, and suddenly teringat basuh pinggan dekat rumah. Dapur rumah aku kat bahagian belakang. And kat belakang rumah tu adalah pokok-pokok pisang sikit and ada jugak beberapa ekor ayam yang main kejar kejar kat belakang tu.


Dapur rumah aku mungkin tak semewah dapur rumah korang, tapi still aku rindu. Konpem balik malaysia aku rajin duk dapur, lollsss!


Dan hall rumah aku mungkin tak sebesar hall rumah korang, tapi tetap rindu gak ah nak melepak depan tv. Hehe. Time ni masa bulan puasa kot, aku buli anak buah aku lipat baju masing-masing. 


Terus ternampak malaysia, terus ternampak surrounding kat dapur, kat luar rumah, padahal basuh pinggan je pun. Kronik ke ni?


Entry lepas, ada cousin aku, tercomment entry aku.


"haha ain guess what, kak sarah nak interview keje dengan mara lusa, so kak sarah google2 la soalan interview mara, boleh plak came across awk punye entry pasal "soalan scholar mara",ngehehe soalan yang last skali tu pun kak sarah kne tanye jugak (Ada apa2 soalan nak tanye) and I asked "Do I stand a chance?" and they just laughed at me. ceh. haha. alhamdulillah dapat jugak anyway, my point here is, looking back, we did struggle a lot to get where we are today (u studying in ireland, as for me, studying in NZ and back again in Malaysia to work). Kne result spm gempak (tp kak sarah punye x gempak pun kui2), kene pass interview,kne pass a-levels, so the least we can do now is appreciate the moment now,where we have worked so hard for.. homesick is normal, do something that can distract u from the homesickness, doa banyak2, and thanks Allah for the experience. At least now that we are far from our families, we are able to appreciate them more arent we? (ceh ckp "we" mcm la kak sarah still kat nz hehe) anyway doakan kak sarah for the interview. and i'll pray u wont be homesick as much. Berjihad!!=)"-kak Sarah Shaina


Homesick tu memanglah, tapi aku okey je. Lolss. Tu je la. Sambung study dulu.


Seblogpost, Sepotong Ayat Quran




"(Ingatkanlah) masa Allah menghimpunkan kamu pada hari perhimpunan (untuk menerima balasan), - itulah hari masing-masing nampak kerugiannya. Dan (ingatlah), sesiapa yang beriman kepada Allah serta mengerjakan amal soleh, nescaya Allah mengampunkan dosa-dosanya dan memasukkannya ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; yang demikian itulah kemenangan yang besar." Surah Taghaabun Ayat 9


Sekian, wassalam.

1 comment:

Hur Ain said...

oh suke nye komen cousin Ain ni..soothing betul :') *ceh konon macam tengh dekat perth padahal tengh bercuti 3 bulan hehehe*