Monday, January 23, 2012

Sindrom Homesick 2


Assalamualaikum.


Lagu bawah ni aku minat after tengok video matluthfi yang lalang tu. Sedap and chillax.





Perh. Lama betul tak update blog. Hari cuti sabtu ahad pun tak update blog. Biar betul?


Busy lah. Busy busy busy. Exam kan nak dekat, kena lah buat revision yang super intensive kot. Hari jumaat ni exam spot anatomy. Hari isnin minggu depan pulak mcq physiology and biochemistry. Untuk yang second module for first year ni, serius lah, serius banyak gila topik dia.


Untuk FM 1002 ni, kena cover cardiovascular system, respiratory system dengan haematology. Huhhhhh. Memerlukan kegigihan yang tinggi sikit lah dari FM 1002.


Gambar family besar belah mak aku. Tak tahu ah kenapa kabur. Lolss. Rindu you allss. Dah lah sabtu ni diorang ada makan-makan dekat rumah kakak aku kat putrajaya. Jelesnya i.


Aku kat rumah takde meja study. Meja makan lah tempat aku study. Oh rindunya. Dalam gambar, firas ammar tengah melantak apa entah.


Motif letak gambar ni sebab nak bagitahu, aku rindu tv kat rumah. Heee. Firas and thaqif.


Tempat anak-anak buah aku berendam. Kalau aku berendam, cam buang tebiat je.


Apa motif doe letak gambar kuih raya. (aku tengah puasa ah skang)


Mirahh, makcu rindu lah kat mira. (dalam nada gedik) Anak buah sulung aku ni tahu banyak rahsia aku ni. Bapa penyayang pun dia kenal. Lolsss. Apahal.


Salah satu sebab aku tak suka pisang sebab kat rumah aku memang dah ada banyak pokok pisang. Bosan ok.


And then macam biasalah, bila kita nak intensive study, syaitan pun ambik chance lah cucuk-cucuk kita untuk tinggalkan amalan sunat yang kita selalu buat. Tapi, kita kena sendiri ingatlah, masa kat exam hall, bukan 100% depends on usaha kita, tapi terpulang kat Allah sama ada nak bagi kita boleh jawab atau tak. So, if you can spend hours in a day to study, why not spend masa untuk baca sepuluh ayat Quran? Fikir tu, and you don't have any other reason to say, "tak boleh lah nak baca Quran, banyak menda nak study ni weyhh,".


Sooo, tu je la kot. Aku tak update blog pun actually bukan sibuk study gila ke apa, tapi takde idea. Ya lah, otak aku tengah sarat dengan biochemmmmmm! Fuhh.


Seblogpost Sepotong Ayat Quran




"Ketahuilah! Sesungguhnya Allah jualah yang menguasai segala yang ada di langit dan di bumi. Sesungguhnya Ia mengetahui keadaan yang kamu berada padanya (wahai umat manusia); dan pada hari umat manusia itu kembali kepadaNya, maka Ia akan menerangkan kepada mereka segala yang mereka kerjakan, kerana sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan tiap tiap sesuatu."Surah An Nur 64


Sekian, wassalam.

2 comments:

Amierah Nabillah said...

rindu kat rumah jugak :(((

mizz shaina said...

haha ain guess what, kak sarah nak interview keje dengan mara lusa, so kak sarah google2 la soalan interview mara, boleh plak came across awk punye entry pasal "soalan scholar mara",ngehehe

soalan yang last skali tu pun kak sarah kne tanye jugak (Ada apa2 soalan nak tanye) and I asked "Do I stand a chance?" and they just laughed at me. ceh. haha. alhamdulillah dapat jugak

anyway, my point here is, looking back, we did struggle a lot to get where we are today (u studying in ireland, as for me, studying in NZ and back again in Malaysia to work). Kne result spm gempak (tp kak sarah punye x gempak pun kui2), kene pass interview,kne pass a-levels, so the least we can do now is appreciate the moment now,where we have worked so hard for.. homesick is normal, do something that can distract u from the homesickness, doa banyak2, and thanks Allah for the experience. At least now that we are far from our families, we are able to appreciate them more arent we? (ceh ckp "we" mcm la kak sarah still kat nz hehe)

anyway doakan kak sarah for the interview. and i'll pray u wont be homesick as much. Berjihad!!=)