Friday, January 13, 2012

Larian Berpagar

Assalamualaikum.


Malam tadi pukul 12 lebih macam tu, aku tak tidur lagi sebab pening reschedule timetable study aku nak make sure dapat cover semua. Aku memang selalu re-schedule re-schedule ni. Tabiat dari zaman aku study from PMR.


And then tiba-tiba kakak aku yang first tu tegur dekat chat facebook. Dia baru masuk office, and aku pulak baru  je nak mengkido a.k.a tidur. And bila fikir balik time tu, rasa cam tak caya je yang kitorang ni jauh beribu batu. Tak caya, aku malam dan diorang pagi. Aku pagi, dan diorang petang. Aku petang, dan diorang malam.


My eldest sister baju kurung pink, my third sister yang pakai baju preggy, blakang tu my mak. And aku pulak muka sangat kanak-kanak. AHAH!


"tgh chat dgn my eldest sister. suddenly i miss her. padahal kitorang dah la sama2 sembang kasar.haha."


"rindu family sesangat ni.rindu to talk with my sisters about a lot of things. tak sangka skang jauh beribu batu. miss them."


"eventho i have a lot of kakaks here, my own biological kakaks are still the best!"


Itu my own feeling masa chat dengan kakak first aku yang aku tweetkan di twitter. Aku serius rindu suasana berkumpul adik-beradik. Rindu untuk pergi jalan together. Kalau dekat kakak aku yang first, sebab dia selalu jadi orang yang akan bawak ayah pegi check up and aku ikut, so ada moments tersendiri la.


"lagi 5 bulan nak balik mesia, inshaAllah. nak belanja family makan. tapi before that, exam exam examssss~"


  • FM 1002 continuous assessment
  • CP short answer
  • CP OSCE
  • BH essays and learning logs
  • FM 1003 continuous assessment
  • FM 1001 + 1002 + 1003 final exam
  • CP and BH Final

Kena lepas dengan jayanya benda di atas, then welcome back to Malaysiaaaa! Banyak benda kena lalui. Anggaplah aku sedang dalam larian berpagar. Ada banyak pagar sepanjang aku nak berlari ke garisan penamat. Lompatlah pagar itu dengan memberi sepenuh kekuatan yang ada, dan jangan tersadung. Akhirnya sampai ke garisan penamat. Oh mann, aku akan enjoy semua examm!


Seblogpost, Sepotong Ayat Quran




"Tidakkah engkau melihat kekuasaan Tuhanmu? - bagaimana Ia menjadikan bayang-bayang itu terbentang (luas kawasannya) dan jika Ia kehendaki tentulah Ia menjadikannya tetap (tidak bergerak dan tidak berubah)! Kemudian Kami jadikan matahari sebagai tanda yang menunjukkan perubahan bayang-bayang itu." Surah Furqan Ayat 45


Tak tahu nak describe macamana ayat ni. Tapi what can I say is, Allah Maha Besar!


Err another ayat.



"Dan demi sesungguhnya! Kami telah berulang-ulang kali menyebarkan hujjah-hujjah di antara manusia melalui Al-Quran supaya mereka berfikir (mengenalku serta bersyukur); dalam pada itu kebanyakan manusia tidak mahu melainkan berlaku kufur." Surah Furqan Ayat 50


Kalau tak selak Quran, macamana nak tahu bersyukur? Macamana nak kenal Allah?


Sekian, wassalam.


1 comment:

Anonymous said...

Hi, guantanamera121212