Sunday, December 18, 2011

Kerana SWEET Itu Adalah Hak Milik Setiap Insan ;)

Assalamualaikum.


Hehe. Aku pun grown up jugak, atiqah. Walaupun tak travel jauh and lama macam budak-budak yang pergi spain, tapi still rasa macam grown up bila buat tentatif sendiri, fikir baju apa nak bawak, duit berapa juta nak bawak, makanan apa nak kena bring along and etc.


Kisah satu malam di cork. Eceh poyo.


Kalau kat malaysia dulu, fuhhhh aku rasa sangatlah jarang or maybe tak pernah kot nak travel dengan member. Mesti travel dengan family. Punyalah anak emak and ayah, pergi Muslim Overseas Camp pun, ayah yang hantar. Kalau ikut secara logiknya, boleh je pergi sendiri, kalau sesat pun, still sesat antara negeri sembilan dengan negeri selangor. And mungkin boleh je drive sendiri, haha, tapi aku tak confident lah nak bawak kereta manual ayah aku tu, kalau sekitar kelawang tu berani lah, kawasan kampung.


So, hope perjalanan semuanya smooth. Okey, aku takde point pun nak tulis sebenarnya, saja rambling petang hari.







Okey, agak sweet jugak lah video ni. And aku pun tahu para gegirls pun macam, ohhh aku nak kena propose macam tu jugak. Aku terfikir, macamana kita mentafsirkan erti 'sweet' itu? Apa maksud 'sweet' bagi korang?


Baru-baru ni, aku tengok cerita tahajud cinta, dan salah satu ayat remy ishak dekat fauziah ghous dalam cerita tu, "Awak mengaji dulu depan saya, yang mana saya dengar tak betul, saya akan betulkan tajwid awak, kemudian baru saya ajar awak bertarannum.". And aku tweet kat fb cakap 'inibarusweeeett'. Well, untuk define term 'sweet', aku pun takde idea.


Senja di UCC Castlewhite Apartment


Barangkali bukan kita semua akan dipropose dengan begitu sweet seperti  video di atas. Tapi korang mampu untuk membuatkan baitul muslim korang sweet! Tak percaya? Kita sendiri yang kena create suasana sweet. Antar kriteria rumahtangga yang sweet;


  • bangun qiam sama-sama
  • solat berjemaah
  • tadarus and tadabbur Quran together-gether
  • masak pada hari weekends sama-sama
  • saling minta maaf sebelum tidur
  • organize program ilmu sama-sama

Ada banyak lagi perkara sweet yang boleh dilakukan, tapi aku takde idea sebab I'm not into alam rumah tangga yet. Mungkin kalau aku berbaitul muslim insyaAllah pada tahun 2016, mungkin aku boleh elaborate dengan lebih lagi. HAHA.


Kalaulah setiap pasangan berumahtangga itu meng-install-kan roh Islam dalam keluarga, pastinya rumahtangga itu aman harmoni. Okeylah, cakap pasal baitul muslim pulak. Sekian, buat masa sekarang ayuhlah jadi anak yang sweet untuk keluarga dan sahabat yang sweet untuk sahabat. Wassalam.


4 comments:

siti-humaira-elieykha said...

assalamualaikum.. muahahahahhaha.. :) jupe kt theotherkhairul blog.. sweet bnyak definasinye.. ^_^ sy pernah delivery kek kt some1.. kwn2 dye yg celebrate bday dye.. dah nk nanges2 dye..^_^ keh3..

Norain Ishak said...

Siti, =]

Nina Mazlan said...

ehh mana pegi butang like ain? ke tenet ena lembab smpi tak keluar? -.-

ohh disebbakan takleh like kenalah komen an. haaa, okk tu sweet. cekkan taranum. sweet ape. >.<

btw, nabi pesan suruh menghebohkan perkahwinan dan merahsiakan pertunangan. *just saying* heee.

Norain Ishak said...

Haha. Tu la tapi mcm konflik je erna. Ada yg kata boleh je, tapi yg pasal nabi pesan tu, memang betul la.